Ako potražite po forumima četvorotočkaša informacije o Goodyear Duratec gumama poverovaćete da su odličan kompromis između guma predviđenih isključivo za blato i onih isključivo namenjenih asfaltu. Na forumima kažu da su odlične u dubokom blatu, po stenama i šljunku, na snegu, a iznenađujuće tihe i stabilne na asfaltu. Tu i tamo ih neko opljune, ali ogromna većina komentara je izuzetno pozitivna.
Tako sam se i ja odlučio da pre dve godine moju malu mazgu (Ford Ranger = Mazda BT-50, vidite kako sam duhovit) opremim ovim gumama za nekih sitnih US$900.
Moram priznati da se na asfaltu ponašaju izvanredno i da su herojski osvajale brdo od preko 10% pod dubokim snegom. Na šljunku proklizavaju i ne mogu se koristiti bez redukcije. Dva puta ih je bušio bagremov trn, jednom odozdo, a jednom sa strane. A na blatu?
Korisnici koji Goodyear Duratec-u pevaju hvalospeve ponašanja u blatu očigledno nikada nisu bili u Zaklopači posle kiše. Ne pričam ja o onom užasnom, dubokom, traktorima izrovanom blatu punom vode u koje sam se zaglavio 2013. godine na Makinom brdu, potpuno svojom krivicom (vidi: Blato, blato, e pa šta je). Neeee. Ovo je površinsko blato, ispod sloja trave, posle 15 dana suše i kiše od pola sata, na nagibu od jedva 3%.
Evo kako je to bilo.
Juče smo postavljali kosnike za čeone stubove u novom zasadu Panonie u Provalijama kada je kiša počela da sipi. Računali smo da nas neće ometi i nastavili smo da radimo. Ubrzo je kiša počela da pada nešto jače, pa ipak odlučismo da krenemo. Utovarili smo alat, posedali i krenuli.
I ostali u mestu. Zadnji točkovi su odmah proklizali. Nema problema. Uključim pogon na sva 4 i odmah redukciju i blokiranje diferencijala. Jedva milimo. Čujem kako šlajfuju točkovi. Gledam da nije povučena ručna!
Izađem, sada već pljušti. Iza mene kolotrazi dubine desetak santimetara, a gume se ne vide od nagomilanog blata. Sve šare (koje su specijalno pravljene da ne gomilaju blato!) su popunjene, plus jedno 3-4cm sloj blata iznad visine šara. Dakle, vozim na potpuno ćelavim gumama.
Evo slike sa jednog mobilnog – slikao čovek da priča po selu, ne bi mu drugačije verovali. Celo selo misli da je ovo najbolji auto u istoriji za naš seljački posao. A prvi komentar je uvek: uuuu, vidi gume! Ja onda ponosno objašnjavam kako su to specijalne, Gudjr Duratek gume napravljene baš za ovakve kao što smo mi. Možeš Simentalca da kupiš za iste pare. Auuu.
Elem, istovarimo mi stvari pa na ramena i peške kući. Zovem Nenada da dođe s traktorom da me izvlači. Bruka.
Počeo je već da pada mrak. Kiša i dalje pada. Kreću u napad komarci. Milioni njih. Sitni i crni, nikad nisam video takve. Sa njima u formaciji su i neke sitne mušice. Nenad je napolju na traktoru, meni otvoreni prozori, da se čujemo. Voda mi se sliva po butini do prozora, ulazi u čizmu. Po vratu i rukama zveri se hrane.
Dobro smo krenuli, prva spora na traktoru, težak je kamiončić.
Izlaz iz Provalija je „kanjonom“ od oko 100m između dve ograde. Široka je nešto malo više od kamiončića – ne moram da uvlačim retrovizore, ali tu je negde. A kamiončić se sulja, levo, desno, kako naiđe na neku neravninu. Ko po ledu da me vuče.
Tu pred ogradom stadosmo. Ne vredi, razbiću auto. Doći ću po njega kad se prosuši. Ako godina bude kao prošla, negde u avgustu.
Goodyear:Zaklopača 0:1